איזו המצאה נהדרת היא קרן השתלמות… נכון?

חוסכים 6 שנים ואז אפשר לפתוח וליהנות מסכום די יפה שתמיד לא מספק את מימוש כל החלומות אבל חלק מהחלומותכן וכן

די ידוע וברור שכדי לממש את כספי הקרן צריך לטפל, לדאוג ולקחת אחריות על 3 דברים:

  1. לוודא שיש הורדות קבועות כל חודש גם מצידך וגם מצד המעסיק.
  2. לעקוב כל שנה אחר התדפיסים המגיעים מבית ההשקעות המנהל את קרן ההשתלמות שלך ולוודא שכל הסכומים מדוייקים וכל הנתונים נכונים.
  3. במועד בו רצונך לפדות את כספי הקרן שחסכת, עליך למלא טפסים מתאימים, להגיש  בזמן לבית ההשקעות המנהל את הקרן, לוודא שהכסף נכנס לחשבון ו..לממש את התוכנית אליה ייעדת את כספי הקרן

אז אני לא כלכלנית ולא יועצת פיננסיתמה הקשר לניהול קריירות?

היכולת לבנות Network במשך כל שנות חיינו הבוגרים היא יכולת שמתפתחת וניתן לשפר אותה ולטייב אותה כל הזמן. בישראל, אנחנו מתחילים את התהליך הזה, במודע או באופן טיבעי בתקופת הצבא, נחשפים לאוכלוסיות שונות מאיתנו, אוספים חברים מכל הארץ, עם חלק מתחברים יותר עם חלק פחות, לעיתים ממשיכים איתם לטיול הגדול במזרח או בדרום אמריקה ויש כאלה שגם שומרים על קשר כלשהוא עם מפקד שלא ישכחו לעולם או עם הקמב"צית שהיתה היחידה שהאמינה בהם ועשתה להם חלק מהשירותמשמעותי.

כך מתחיל להיבנות ה – Network  האישי שלנו.

 

אחר כך המסלולים יכולים להיות שונים ומגוונים לכל אחד מאיתנו, יש מי שהולך לעבוד ו"לעשות כסף" וצובר קשרים חברתיים והכרות עם האנשים שהוא עובד, כן, גם בעבודות מזדמנות/סטודנטייאליות כמו מלצרות, אבטחה, ניקיון, מוקדנים במרכזי שירות וכו' – בכל מקום אתה מוצא את האנשים שאליהם אתה מתחבר יותר, מתקרב יותר, מתיידד יותר. חשוב לעשות זאת גם עם אחראי משמרת, מנהלי צוותים, ולעיתים אפשר גם עם דרג ניהולי בכיר יותרזהו עוד שלב ב– Network  האישי שלנו.

כשמתחיל שלב הלימודים, כל אחד ע"פ המסלול והמקום שבחר, מתחילה להיווצר רשת קשרים חדשה, שבתוכה נוכל למצוא חברים שהם סטודנטים כמונו וגם מתרגלים, עוזרי הוראה, מרצים, ראשי פקולטה וכו' – אנשים שבעצם יכולים להצטרף ל – Networking שלנו ע"פ רמת העניין, הקירבה, השפה המשותפת וההערכה המקצועית ו/או ההשראה שאנחנו שואבים מהם.

עם היציאה לחיים המקצועיים הבוגרים, מתחיל להיווצר מעגל נוסף וחשוב מאד של Networking שבו אנו נחשפים לארגונים, פירמות וחברות שבהם אנחנו מועסקים תקופות קצרות /ארוכות משמעותיות או רק "עיסוק חולף" – בכל אחת מהתחנות הארגוניות שנעשה, נוכל להוסיף אנשים שחשוב לצרף ל – Network שלנו.

ה – Network שלנו מתנהג בדיוק כמו קרן ההשתלמות שחסכנו כל השנים. אנחנו בונים אותו, בוחרים את מי לשלב בתוכו, מטפחים קשרים מתוך קירבה, הערכה, ענין ומשמעות ולא מתוך אינטרס כזה או אחר, מרחיבים אותו כאשר אנחנו עוברים  לעבוד בארגון חדש, מקבלים תפקיד חדש, משתלבים במסלול לימודים כלשהוא, כאשר אנחנו נחשפים לאיש מקצוע מעניין, כאשר יוצאים למילואים או כאשר מכירים במיקרה את אחד ההורים בגן הילדים של הבן שלך, או ניפגשים עם חבר מהתיכון באיזו חתונה וכבר מזמן לא הייתם בקשר.

ה – Network לא מפסיק להתפתח, להיבנות ולקבל צורה, אבל צריך להשקיע בו. ממש כמו קרן ההשתלמות שלנו. אם לא נשקיע משאבים בהגדלתה ונקפיד על הפקדה חודשית, היא לא תהיה שם בשבילנו כאשר נהיה זקוקים לכסף.

ה – Network יעבוד בשבילנו כאשר נהיה זקוקים לממליצים טובים בעת התמודדות על תפקיד חדש או כאשר נירצה להתייעץ עם אנשים שמכירים אותנו לגבי השלב הבא בקריירה שלנו, לגבי אתגר חדש, או כיוון חדש שנבחר לעשות.

נכון,

באנגלית ה – Networking נשמע נהדר.

בתרבות הישראלית עדיין מייחסים למילה "קשרים" משמעות של פרוטקציה.

אם קראתם עד לכאןאתם מבינים שלא זו הכוונה.

ה– Networking היא קרן ההשתלמות שלך. עבדת קשה כדי להגיע ליום בו תמלא טפסים ותגיש בקשה לפידיון הסכום שהצטבר בקרן.

עם Networking מבוסס, רחב ומשמעותי, אנשי קשר רבים יכולים לסייע לך להשתלב באתגר הבא שלךאז השימוש ב – Networking אינו שיטחי, אינו נצלני ואינו פאתטיהואהוא החיסכון שצברתהאם תעיז להשאיר את כספי קרן ההשתלמות בבנק או בבית ההשקעות?

האם תתבייש למלא טפסים לפידיון הכספים?

זה הזמן למפות, לשחזר, לתרגם ולבנות את ה – Networking האישי שלך.

ואם עד עכשיו לא השקעת בבניית התשתית הזו, אף פעם לא מאוחר לעשות רשימה של אנשים שאתה מכיר ואתה מעריך את דעתם, זוכר אותם לטובה, למדת מהם דבר או שניים במהלך ההכרות ביניכם וכשאתה  מחליט לעשות אליהם את שיחת הטלפון, תמיד תוכל להגיד: "…נכון, מזמן לא היינו בקשר. מזמןמזמן, אבל תמיד הערכתי את דעתךאני נמצא בצומת דרכים בעניין הקריירה שלי, ורציתי להתייעץ איתך/להיפגש איתך /לשמוע את זווית הראייה שלךמתי אפשר לקבוע לקפה/בירה וכו'".

ה– Networking שלך הוא קרן ההשתלמות שלך.

מחשבות
מיכל גלבוע

בנג'י – עוד רבע שעה מגיעים

איך-איך-איך אוכלים את הקורונה הזו?לא יודעת.עוד מודל. עוד וובינר. עוד מאמר.ועוד לא התחלנו עם המחקרים…. רגע, עוד מעט זה יגיע, עובדים על זה. אז בינתיים

קיראו עוד »
מחשבות
מיכל גלבוע

זמן קורונה

זה הזמן שלנו? זה הזמן הטוב של המנהלים. זהו הזמן המייטבי של האופטימיים. זהו הזמן הנכון של היזמים. זהו זמן מצויין לאנשים יצירתיים. אבל, זהו

קיראו עוד »
מחשבות
מיכל גלבוע

גשם 🌧

היום הגשם שוטף את כל הארץ. גשם עם מלא כוונות. חורף אמיתי. ואז חשבתי על כל ה"גשם" בחיינו. לפעמים יש לנו 'גשם' של מטלות. 'גשם'

קיראו עוד »
קריירה
מיכל גלבוע

מתגעגעים!

צריך לעזוב תפקיד באופן שבו יתגעגעו אליך… ‏ ‏שר הביטחון, אביגדור ליברמן עזב את אחד התפקידים החשובים ביותר במדינה בשיטת 'מהיום למחר'. ‏די, אני עוזב! יותר דומה לילד במגרש

קיראו עוד »

תגובה אחת

  1. מאיר דויטש ב- 3 בינואר 2018 בשעה 16:44

    אכן רשת הקשרים היא משאב חשוב ביותר, וכמו בדברים אחרים, ככל שתיתן יותר, תקבל יותר

השאר תגובה